sidhuvudpassena-ö

 

 

Cirkelfys

Kul, funktionellt och utmanande. Karaktären är fysträning, modellen är träning vid olika stationer. Betoningen ligger på uthållig styrka, men träningen är också pulshöjande. Övningarna är funktionella och utmanar din teknik. Effekten förstärks med hjälp av redskap, som exempelvis skivstänger, brädor, vikter, Bosu, Kettelbells. Du tränar styrka, balans, rörlighet, koordination och kondition på ett tufft, sportigt och roligt sätt. 

Passet ligger på medelnivå eller över och kräver viss träningsvana och kroppskontroll.

 

Cirkelgym

Cirkelgym är ett gruppträningspass där du tränar individuellt vid olika stationer/maskiner, under ledning av en instruktör. Fokus ligger på uthållig styrketräning med konditionsträning som bonus. Cirkeln består av 10 övningar och man går två varv. Träningen passar både för erfarna och oerfarna. Passet är 40 min och bokas via hemsidan eller i receptionen.

Core

Träna och utmana dig själv i styrka, stabilitet, balans och rörlighet. Coreträningen bygger både på enkla och mer fokuserade övningar och på större, sammansatta övningar för hållning, stabilisering och balans. Du tränar utan redskap, det vill säga med kroppen som belastning och utgår från olika utgångsställningar både på golvet och i stående.
Passet vänder sig till dig som är igång med träning och vill komplettera med mer specifika övningar för rygg. mage, bålstyrka och stabilitet. Core har ingen uttalad konditionsträning, så komplettera gärna med t ex spinning, jympa, stavgång, jogging eller liknande. Passets nivå utgår från medelnivå, men många övningar kan du välja att göra både mer eller mindre krävande utifrån ledarens instruktioner.

Core soft

Karaktären på Core soft är fokuserat, sportigt, teknikinriktat och aktivt pass, med en pigg känsla. Både orginalpasset och softpasset har syftet att vara lärande, dvs att ge deltagarna kunskap och insikter som inspirerar till att använda tekniker och övningar i vardag och annan träning. Därför väljer vi funktionella övningar som förbättrar och stärker våra naturliga rörelsemönster.

Dans Fusion

Det kan vara disco, jazz,latino, funk, swing.. Rörelserna är enkla med mycket känsla, attityd och karaktär. Inga avancerade koreografier, bara att härma, släppa loss och ha kul.

Dans Soft

Disco, jazz, schlager, latino, rock, swing. I Dans soft låter vi oss inspireras fullt ut av musik, steg och dansstilar. Rörelserna är enkla, du kan hänga på direkt. Inga avancerade koreografier, bara härma, släppa loss och ha kul med mycket känsla och attityd. Det är lekfullt, fritt och inga krav på exakthet. Gillar du att röra dig till medryckande musik har du kommit rätt. Här finns inte rätt och fel, här rör vi oss var och en utifrån egna förutsättningar och har kul tillsammans. Precis som på dansgolvet.

Dans Fuego

Dans fuego är passet för dig som älskar att dansa och vill få en träningsupplevelse fylld med känsla. Dans fuego är inspirerat av latinsk musik, latinska rytmer och dansuttryck. Du behöver inga förkunskaper eller träningsvana, det är din lust och ditt uttryck som står i centrum.

 

Familjejympa

Spring, hopp och lek till glad musik för barn 2-6 år (med tonvikt på 4-5 åringar), tillsammans med vuxna.

Familjefys

Familjefys är fyspasset som bjuder in både barn och vuxna att träna tillsammans. Passet riktar sig till barn 6-12 år och är upplagt i cirkelform där det finns utrymme för lekfullhet men också möjlighet att anpassa träningen så att den blir utmanande även för de vuxna.
Passet är inspirerat av Cirkelfys och upplagt i en cirkel på 8 eller 9 övningar per varv. Det är lekfulla övningar och kan till exempel bestå av hopprep, gå skottkärra, plankduell eller ålning.
Vuxna deltagare behöver ett aktivt träningskort/engångsbiljett. Barn går gratis tillsammans med betalande vuxen.

 

Flex

Träna och utmana din funktionella rörlighet, den naturliga flexibilitet din kropp behöver. Du mjukar upp och sträcker ut dina muskler en i taget, eller i totala övningar för hela kroppen. Träningen är fokuserad med dynamiska, tydliga och energifyllda övningar. Passet vänder sig till dig som är igång och tränar och vill komplettera med träning för din rörlighet.

Flex Soft

Mjuka upp och träna din funktionella rörlighet med extra hänsyn till leder och muskler. Träningen är lugn och inkännande och passar även dig som känner dig stel och ovan. Eller kanske tränar du tufft och vill varva med mer återhämtande träning. Du mjukar upp och sträcker dina muskler en itaget, eller i övningar för hela kroppen.

 

Intervall Flex

Under första hälften av passet utmanar du din kondition och styrka i ett tufft intervallupplägg. Under andra hälften tränar du din rörlighet. Intervalldelen har högintensiv karaktär och växlar hela tiden mellan övningar för styrka och kondition. I flexdelen tränar du din funktionella rörlighet i ett dynamiskt och fokuserat flow. De muskler du tröttat ut i intervallavsnittet sträcks ut och blir rörliga, smidiga och avslappnade.
IntervallFlex är ett träningspass du lämnar med ett nöjt leende, om du gillar att ta i och är rustad för intensiv träning.

Imt

Inspiration med tränare- är ett nytt sätt att inspirera och utveckla våra medlemmars träning. Medlemmen gymmar i grupp och provar nya övningar och program tillsammans med en tränande tränare.

 

Jympa

Jympa är Friskis&Svettis egen unika träning. Varierad, funktionell och enkel att hänga med i, bland annat för att träningskänslan och lusten att röra sig föds ur musiken. Ledaren väljer också själv sin musik och passen har olika personliga uttryck. Övningarna ger en allround träning i en form som är suverän. På en timme får du träna allt. Styrka, kondition och rörlighet. Den klassiska Jympan finns på bas, medel och intensiv nivå, alla med samma träningsupplägg. Dessutom finns Jympa på startnivå för dig som är helt ovan vid träning.

 

Jympa Soft

Jympa soft är en jympa som tar extra hänsyn till muskler och leder. Här kan du bygga upp styrka, kondition, stabilitet och rörlighet med säkra rygganpassade övningar till inspirerande musik. Soft är en skonsam och utvald Jympa som det kan svänga ordentligt om. Övningar är enkla, både att förstå och utföra. Musiken är varierad och lätt att träna till. Det finns gott om tid att hinna med rörelserna. Passet innehåller inga hopp eller tunga övningar.

Intensitet och belastningar ligger lägre än Jympa bas.

Löpning kvalitet

Löpning kvalitet är passet för dig som har viss löpvana och vill träna kondition, löpstyrka och teknik. Ordet kvalitet står för att vi tränar olika träningskvalitéer som snabbhet, teknik och explosivitet lite mer specifikt. Passet kan till exempel innehålla intervaller, löpteknik eller backträning.

 

 

Power Hour

Känslan är idrott, power och energi – ett träningsparty. Det är rakt, teknikenkelt och lättillgängligt. Passet är en riktig genomkörare utan krusiduller. En allround träning med tydliga inslag av uthållig styrketräning och kondition men också av explosivitet. Ledaren är med och tränar och guidar i övningstempo, teknik och pepp.

 

Puls

Ett jympapass för dig som är van att jympa, gillar tempo och inspireras av några rörelseutmaningar. I Pulspasset hänger vi på musikens driv med roliga steg, ös och pulshöjande övningar i ett längre konditionsavsnitt.
Pulsjympa finns både som Puls/bas och Puls/medel. Jympa på basnivå är hoppfri, har mindre belastning på enskilda övningar och tempot är något lugnare.

 

Skivstång

Gillar du sportig, rak och ösig styrketräning, då är Skivstångspasset något för dig. Träningen är enkel och effektiv med hjälp av skivstång, drivande musik och tydliga instruktioner. Belastningen anpassar du själv, från att enbart använda skivstångens egen vikt på ett par kilo, till att lägga på ett avsevärt antal kilo. Övningarna ger dig styrkeuthållighet för ben, höfter, rygg, mage, bröst, axlar och armar.

 

Skivstång soft

Skivstång soft är fokuserad teknikträning i grupp. Det är en hänsynstagande träning där upplägget är anpassat för att ge ett större fokus på stabilitet, balans, teknik och koordination. Skivstång soft riktar sig till dig som vill ha en träning där det finns gott om tid till varje moment och där du själv lätt kan välja hur belastande och utmanande träningen blir. Hela tiden ger ledaren instruktioner i utförande och skapar en fokuserad rörelseträning. Samtidigt är det ett härligt gruppträningspass där musiken både styr tempo och ger energi till rörelserna.

 

 

Skivstång intervall

Ett Skivstångspass som plussats på med 15 minuter konditionsträning i intervallform. Konditionsövningarna är enkla men rejält jobbiga, om du vill. Passet vänder sig till dig som är vältränad och som vill komplettera Skivstång med konditionsträning i ett och samma pass. Passet är 75 minuter.

 

Spinning

I Spinning har du möjlighet att träna din kondition precis så mycket du önskar. Riktigt, riktigt tufft om du så vill, eller lättsamt och mindre svettigt. Spinning finns på flera nivåer. Gemensamt är att ledaren, musiken och stämningen i gruppen peppar, samtidigt som du tränar utifrån din egen förmåga. Du bestämmer belastningen, motståndet själv.
Spinning är skonsamt för leder och muskler och träningen är enkel, samtidigt som du kan träna och utmana din kondition för fullt. Du stärker muskulaturen i lår och vader och med rätt teknik tränar du också övriga muskler. Ledaren ger dig information om rätt teknik och position och om säkerhet.

 

 

Yoga

Med klassiska och trygga yogaövningar (asanas) för andning, rörlighet, styrka och balans får du här en fysisk, lugn och meditativ yoga. En upplevelse där närvaro, ökad medvetenhet och stillhet infinner sig. Ett tillåtande pass, där prestationskraven uteblir.
Du behöver inte ha tränat yoga innan.

 

Yoga Energy

Ett fysiskt mer utmanande och krävande pass, som bygger vidare från Yoga 1. Du yogar i ett flöde med harmoni i andning och rörelse, och stannar tillräckligt länge i positionerna för att kunna fördjupa dem. Passet är 75-85 minuter. Passet vänder sig till dig som har yogavana.

Yoga Soft

Ett mjukt och tillåtande pass med sköna utvalda yogaövningar som bygger på den klassiska Hahta-yogans grunder. Vi strävar efter medvetenhet och utvecklar vår andning, rörlighet, stabilitet och balans. Yogaövningarna, så kallade asanas, är säkra och funktionella och främjar lugn.

Vi tränar barfota för att nå en skön grundad känsla i kroppen. Yoga soft är för dig som uppskattar mjuk träning för ökad kroppsmedvetenhet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Gratis barnpassning Jullov 18/12-7/1

  • MånTisOnsTorsFreLörSön
    Öppnar10.0010.0010.00
    Stänger12.0012.0012.00
  • Öppettider För öppettider under julen se nyheter!

  • Friskishallen

    MånTisOnsTorsFreLörSön
    Öppnar06.4507.0006.4507.0006.4508.3008.30
    Sista inpassering21.3021.3021.3021.3019.3017.3019.30
    Stänger22.0022.0022.0022.0020.0018.0020.00
  • Följ oss på Facebook

facebook