huvud_traningensdag2016

Träningens dag


Kom och fira Träningens dag med oss den 15 oktober! Gratis träning för alla och extra mycket träning på schemat. Under dagen delar vi ut veckokort till dig som inte varit medlem under 2016, vi har tillgängliga tränare på gymmet. premiär på höstens nyhet Familjefys och mycket mycket mer!

Öppettider 08.30-18.00

Schemat för dagen

09.00 Spin 90 –  I Spinning har du möjlighet att träna din kondition precis så mycket du önskar. Riktigt, riktigt tufft om du så vill, eller lättsamt och mindre svettigt. Spinning finns på flera nivåer. Gemensamt är att ledaren, musiken och stämningen i gruppen peppar, samtidigt som du tränar utifrån din egen förmåga. Du bestämmer belastningen, motståndet själv.

10.00 Skivstång Intervall 75 – Skivstång är styrketräning i grupp och har etablerats som ett av våra mesta pass inom Friskis&Svettis. Men det är så mycket mer än bara ren styrketräningen. Med ett smart upplägg är det även stort fokus på rörlighet, stabilitet, balans, teknik och koordination. Med intervaller blir träningen komplett med högintensiv konditionsträning. Det är en kraftfull träning där många kan delta utifrån sina egna förutsättningar då vikten kan anpassas från lätt till tung.

10.30 Jympa bas – Jympa är Friskis&Svettis egna klassiker. Den är varierad, funktionell och enkel att hänga med i.

10.30 Tillgänglig tränare  i gymmet – här finns det utrymme för att ställa frågor till tränare på plats. Kanske undrar du över inställningar eller behöver inspiration!

11.30 Dans Fuego – Ett eldigt danspass där det är högt i tak. Vi rör oss i takt till härlig, latinoinspirerad musik. Svettigt och ösigt!

11.30 IMT-kom igång i gymmet – Ett inspirationspass för dig som vill komma igång på gymmet.

14.00 Tillgänglig tränare i gymmet – här finns det utrymme för att ställa frågor till tränare på plats. Kanske undrar du över inställningar eller behöver inspiration!

14.30 IMT- kom igång i gymmet – Ett inspirationspass för dig som vill komma igång på gymmet.

15.00 Core/spin 90 – Här får du 45 min core och 45 min spinning. En skön blandning av bålstabilitet, balans och kondition. Karaktären på Core är fokuserat, sportigt, teknikinriktat och aktivt pass, med en pigg känsla. Passet har också syftet att vara lärande, dvs att ge deltagarna kunskap och insikter som inspirerar till att använda tekniker och övningar i vardag och annan träning. Därför väljer vi funktionella övningar som förbättrar och stärker våra naturliga rörelsemönster. I spinning har du möjlighet att träna din kondition precis så mycket du önskar. Riktigt tufft om du så vill, eller lättsamt och mindre svettigt.

15.30 Skivstång Intervall 90 – Skivstång är styrketräning i grupp och har etablerats som ett av våra mesta pass inom Friskis&Svettis. Men det är så mycket mer än bara ren styrketräningen. Med ett smart upplägg är det även stort fokus på rörlighet, stabilitet, balans, teknik och koordination. Med intervaller blir träningen komplett med högintensiv konditionsträning. Det är en kraftfull träning där många kan delta utifrån sina egna förutsättningar då vikten kan anpassas från lätt till tung. Detta pass börjar med 15 min teknikgenomgång.

16.00 Familjefys – Premiär! Familjefys är ett fartfyllt, allsidigt pass för barn 6-12 år och vuxna tillsammans. Passet är upplagt i cirkelform med övningar anpassade för att ge bra utmaning och träning för både barn och vuxen. Hög tillsammanskänsla och lekfull inramning.

 

 

 

 

 

 

 

  • Gratis barnpassning Jullov 18/12-7/1

  • MånTisOnsTorsFreLörSön
    Öppnar10.0010.0010.00
    Stänger12.0012.0012.00
  • Öppettider För öppettider under julen se nyheter!

  • Friskishallen

    MånTisOnsTorsFreLörSön
    Öppnar06.4507.0006.4507.0006.4508.3008.30
    Sista inpassering21.3021.3021.3021.3019.3017.3019.30
    Stänger22.0022.0022.0022.0020.0018.0020.00
  • Följ oss på Facebook

facebook