Skivstång


Gillar du sportig, rak och ösig styrketräning, då är Skivstångspasset något för dig. Träningen är enkel och effektiv med hjälp av skivstång, drivande musik och tydliga instruktioner. Belastningen anpassar du själv, från att enbart använda skivstångens egen vikt på ett par kilo, till att lägga på ett avsevärt antal kilo. Övningarna ger dig styrkeuthållighet för ben, höfter, rygg, mage, bröst, axlar och armar.

Träna liknande pass som:

 Cirkelfys, Power HourCirkelgym, Inspiration med tränare (i gymmet) och Core.

 

Skivstång soft

Skivstång soft är fokuserad teknikträning i grupp. Det är en hänsynstagande träning där upplägget är anpassat för att ge ett större fokus på stabilitet, balans, teknik och koordination. Skivstång soft riktar sig till dig som vill ha en träning där det finns gott om tid till varje moment och där du själv lätt kan välja hur belastande och utmanande träningen blir. Hela tiden ger ledaren instruktioner i utförande och skapar en fokuserad rörelseträning. Samtidigt är det ett härligt gruppträningspass där musiken både styr tempo och ger energi till rörelserna.

Träna liknande pass som:

 

Skivstång intervall

Ett Skivstångspass som plussats på med 15 minuter konditionsträning i intervallform. Konditionsövningarna är enkla men rejält jobbiga, om du vill. Passet vänder sig till dig som är vältränad och som vill komplettera Skivstång med konditionsträning i ett och samma pass. Passet är 75 minuter.

Träna liknande pass som:

Cirkelfys, Box, IntervallFlex.

  • Barnpassningen har sommarlov, åter i höst igen!

  • Öppettider Friskishallen

  • Sommarens öppettider 19 juni-27 augusti hittar du under nyheter

  • Följ oss på Facebook

facebook