Core


Träna och utmana dig själv i styrka, stabilitet, balans och rörlighet. Coreträningen bygger både på enkla och mer fokuserade övningar och på större, sammansatta övningar för hållning, stabilisering och balans. Du tränar utan redskap, det vill säga med kroppen som belastning och utgår från olika utgångsställningar både på golvet och i stående.
Passet vänder sig till dig som är igång med träning och vill komplettera med mer specifika övningar för rygg. mage, bålstyrka och stabilitet. Core har ingen uttalad konditionsträning, så komplettera gärna med t ex spinning, jympa, stavgång, jogging eller liknande. Passets nivå utgår från medelnivå, men många övningar kan du välja att göra både mer eller mindre krävande utifrån ledarens instruktioner.

Träna liknande pass som:

Skivstång, Flex och Inspiration med tränare (IMT) (i gymmet).

Core soft

Karaktären på Core soft är fokuserat, sportigt, teknikinriktat och aktivt pass, med en pigg känsla. Både orginalpasset och softpasset har syftet att vara lärande, dvs att ge deltagarna kunskap och insikter som inspirerar till att använda tekniker och övningar i vardag och annan träning. Därför väljer vi funktionella övningar som förbättrar och stärker våra naturliga rörelsemönster.

Träna liknande pass

FlexFlex soft och Yoga.

  • Barnpassningen har sommarlov, åter i höst igen!

  • Öppettider Friskishallen

  • Sommarens öppettider 19 juni-27 augusti hittar du under nyheter

  • Följ oss på Facebook

facebook